LEGO Lab
Zondag 7 april kregen we bezoek van Sanne van het LEGO Lab.
Als intro kregen we allemaal zes LEGO blokjes, waarvan we een eendje
moesten maken. Na afloop zag elk eendje er anders uit, heel bijzonder
was dat!
Daarna kregen we de opdracht om in tweetallen een keeper of een speler
te bouwen van legosteentjes. Hierbij konden we de stappen van het
computerprogramma volgen, dat ons precies liet zien hoe we dit moesten
aanpakken. De keeper bewoog heen en weer voor het doel om te voorkomen
dat er een doelpunt werd gemaakt en de (benen van) de spelers probeerden
juist een doelpunt te maken. Met het computerprogramma kon je alles
programmeren in de best mogelijke optie. Je kon de snelheid aanpassen,
de kracht waarmee geschoten werd en je kon er zelfs geluid bij in
programmeren. Sommige kinderen lieten de speler bijvoorbeeld een lobje
doen door de bal op een legoblokje te plaatsen. Anderen maakten de
keeper heel breed of plaatsten allemaal LEGO blokjes in het doel, zodat
het steeds lastiger werd om te scoren. Aan het einde van de ochtend
lieten we de resultaten aan elkaar zien.
